Facebook annoncering

Facebook har en masse at byde på, når det kommer til annoncering

Effektive Facebook annoncer

Få resultater med målrettet reklame på Facebook

Rigtig mange bruger Facebook hver dag, og derfor er der et kæmpestort potentiale i at bruge Facebook Ads til at udbrede kendskabet til din virksomhed. Via Facebook markedsføring er der nemlig plads til alle typer af virksomheder, fordi alle målgrupper er til stede på Facebook.

Det er umiddelbart simpelt at ”booste” et opslag – men der ligger så mange flere funktioner bag Facebooks annonceringssystem, at det kan være svært at opsætte en annonce, så den rammer plet. Som webdesigner og markedsføringsspecialist, kan jeg designe en effektiv annonce for din virksomhed, der giver resultater.

facebook like i skum i kaffekop

Den gode Facebook ads kampagne

Hvordan skal en Facebook annonce virke?

Når man annoncerer på Facebook betaler man per 1000 visninger.
Modsat er det med Google Adwords, hvor man betaler per klik. 

Jo flere, der ser din Facebook annonce, jo dyrere bliver det altså. Derfor er det også vigtigt at segmentere potentielle kunder meget snævert. Selvom prisen er pr. visning, så får du jo først noget ud af annoncen, når der er nogen, der klikker sig videre til din hjemmeside, eller kontakter dig. Derfor er det vigtigt at annoncen rammer den rigtige målgruppe.   

Når jeg arbejder med annoncering på Facebook, er der derfor en masse ting, der skal gå op i en højere enhed, så du får en effektiv annonce, der samtidig ikke koster dyrt.  

Den rigtige målgruppe

Først og fremmest finder jeg ud af, hvem der skal se dine annoncer. Det afhænger af din virksomhed, og hvad du tilbyder, og har betydning for både hvordan annoncen skal opsættes, og hvordan annoncen skal se ud. Demografi, alder og interesser har alle noget at sige for målgruppen.

Relevante annoncer

Hvis din annonce ikke er relevant for din målgruppe, så er der ikke mange, der kommer til at reagere på den. Jo mere relevans, jo flere kunder. Din annonce bliver også vurderet af Facebook ud fra dens relevansscore, og jo højere relevans, jo billigere bliver din annonce også.

Den kreative annonce

Når jeg laver Facebook Ads, så har jeg det kreative øje med. Jeg har din virksomheds visuelle profil in mente, og udnytter desuden de mange forskellige, effektive værktøjer som Facebook har til annoncer. Alt fra Karrusel- til Kanvas-annoncer.

Høj CTR

CTR eller Click-through-Rate er antallet af kliks på din annonce. Jeg laver altid annoncer med øje for en høj CTR, da det vidner om relevans hos målgruppen, og som igen giver en billigere annonce.

De kliks, som din annonce får, skal dog helst også være de rigtige. Det hjælper ikke så meget at få en masse kliks på din annonce, hvis ikke personerne også kigger nærmere på din side.

Løbende rapportering

Med mig som Facebook ads konsulent får du både løbende rapportering fra min side samtidig med at det er nemt for dig at følge med i, hvordan dine annoncer performer. For mig er gennemsigtighed nemlig rigtig vigtigt, så du ved, hvad du får for pengene.

Hvordan kommer jeg i gang med Facebook annoncering?

Kontakt mig herunder og lad os sammen lave en Facebook ads strategi for din virksomhed. Det er 100% uforpligtende at kontakte mig.

Vælg en kompetent markedsførings-specialist

Facebook annonceadministrator

Udover at være erfaren bruger af Facebook ads, er jeg også uddannet markedsføringsøkonom og erhvervsøkonom. For mig betyder en annonce altså ikke bare, at du poster penge i halvhjertede resultater. For mig betyder en annonce en investering i din virksomhed.

Med de rette, effektive annoncer vil du nemlig få flere kunder i din virksomhed – og derfor er annoncekronerne langt fra tabt.

For de fleste brancher giver det god mening at annoncere på Facebook. Med mig som konsulent, får du dog ærlig rådgivning, og jeg skal nok sige, hvis jeg mener, der er en bedre vej for din forretning. Jeg hjælper også med organisk SEO og Google Ads, som muligvis kan være mere relevante kanaler for din forretning. Det afhænger af parametre som dit budget og konkurrencen.

mand med tablet laver marketing

Facebook annoncering pris

Hvad koster Facebook annoncer?

Det er utrolig svært at give et bud på, hvor mange penge man skal bruge på Facebook annoncering. Det afhænger af hvilken målgruppe, du vil ramme, hvornår du vil annoncere og af hvor høj kvalitet din annonce er.

Med mig som Facebook Ads konsulent er du dog sikker på, at vi holder selve annoncebudgettet på et minimum, så du får mest ud af din investering.

Det er også forskelligt med hvilket budget for selve annoncerne, man kommer længst med, så kontakt mig for en uforpligtende snak, hvor vi sammen kan lave en plan for din Facebook annoncering,

Opstart af Facebook Ads

Det største arbejde lægges i starten. Annoncerne skal opsættes med den rigtige struktur, og jeg kigger på data fra din virksomhed for at vurdere, hvilke målgrupper vi skal nå.

Løbende optimering

Når din Facebooks Ads konto kører, og vi begynder at få resultater, holder jeg løbende øje med performance og justerer og optimerer, hvor der er behov.

550 kr/timen

kuglepenne, papir, spejlrefleks kamera, macbook, ipad og mobil

Dine muligheder med Facebook Ads

Er Facebook Ads det rette valg til min forretning?

Facebook Ads kan fungere for alle virksomheder og det kan være et rigtig godt valg for dig, der i forvejen har en tilstedeværelse på det sociale medie. Derudover har Facebook så mange forskellige måder at annoncere på, at det i virkeligheden handler om, hvilken strategi, der passer til dit budskab.

Vil du fx gerne have folk til at skrive sig op til dit nyhedsbrev, kan man udnytte Facebook leads ads, hvor folk kan tilmelde sig, uden at du behøver en landingpage. På den måde opsamler du altså leads, der senere kan bruges til markedsføring. Hvis du gerne vil have flere kunder til at kontakte dig gennem din hjemmeside, så er der også funktioner til at lave effektiv storytelling i form af annoncer.

Hvis du i det hele taget gerne vil øge folks kendskab til din virksomhed, så er en Facebook reklame et godt sted at starte.

Når du kontakter mig, sørger jeg for at få afdækket dine behov, så vi kommer frem til den bedste strategi,. Så kan du hurtigt komme i gang med at annoncere på Facebook, et af verdens største sociale medier, hvor et væld af potentielle kunder befinder sig.

Ønsker Du At Booste Din Virksomhed Online?

Kontakt mig på +45 60 16 30 68 eller send en besked via kontaktformularen.

Mads Hardie Hansen fra Davivo

Hvordan virker annoncering på Facebook?

Facebook annoncering virker umiddelbart simpelt. Man opsætter en annonce, vælger en målsætning, en målgruppe og et budget. Og så kører annoncen ellers bare på Facebook. Men der er utallige funktioner i annonceadministratoren, der gør det muligt at gøre din reklame både effektiv og billigere.

Prisen bliver influeret af hvilken målgruppe du vælger og hvornår du gerne vil køre din annonce. Det er nemlig et budbaseret system – dvs. jo flere der gerne vil ramme lige præcis den målgruppe du har valgt, jo dyrere bliver det. Derfor er det også vigtigt at segmentere sin målgruppe meget specifikt, for at mindske konkurrencen.

Derudover har Facebook også høje krav til kvaliteten. Jo mere relevant din annonce er for målgruppen, jo flere kliks får du og jo billigere bliver din annonce også.

Og så er der hele den kreative del. Det er vigtigt at fange din målgruppes øje, og det er der mange visuelle redskaber til at opnå. Man skal altså være godt kendt i Facebooks annoncesystem, for at få den mest effektive og billigste annonce. Derfor tilbyder jeg min hjælp som Facebook konsulent, så din investering i annoncering, kan give resultater for din virksomhed.

ads under lup

FAQ Facebook Ads

Facebook Ads

Facebook Ads, er Facebooks svar på annoncering. Ligesom Google Ads, er det et budsystem, hvor man køber annoncepladserne som på auktion. Modsat annoncer på Google, kan man udnytte Facebooks funktioner til at skabe fællesskab omkring ens virksomhed, og det er muligt at ramme en meget specifik målgruppe.

Facebook annoncer har priser i en meget varierende skala. Pris afhænger af den målgruppe, du gerne vil ramme, hvornår du poster og hvor høj kvaliteten er. Jeg foreslår, at man starter med et månedligt budget på minimum 2000 kr. for annoncering.

CPM står for Cost Per Mille. I forbindelse med Facebook, er det den pris du betaler pr. 1000 visninger af din annonce. Det er altså en visningsbaseret, fremfor klikbaseret pris, man betaler for sine annoncer på Facebook.

CTR eller Click-Through-Rate er et hyppigt brugt ord i forbindelse med annoncering. Når folk klikker på din annonce, vil de nemlig blive ledt ind på din hjemmeside, så en høj CTR giver et højt antal besøgende. Til gengæld er det derefter vigtigt, at de besøgende bliver konverteret til kunder eller kontakter.

Denne side benytter cookies