Facebook annoncering

Facebook har en masse at byde på, når det kommer til annoncering

Effektive Facebook annoncer

Få resultater med målrettet reklame på Facebook

Rigtig mange bruger Facebook hver dag, og derfor er der et k√¶mpestort potentiale i at bruge Facebook Ads til at udbrede kendskabet til din virksomhed. Via Facebook markedsf√łring er der nemlig plads til alle typer af virksomheder, fordi alle m√•lgrupper er til stede p√• Facebook.

Det er umiddelbart simpelt at ‚ÄĚbooste‚ÄĚ et opslag – men der ligger s√• mange flere funktioner bag Facebooks annonceringssystem, at det kan v√¶re sv√¶rt at ops√¶tte en annonce, s√• den rammer plet. Som webdesigner og markedsf√łringsspecialist, kan jeg designe en effektiv annonce for din virksomhed, der giver resultater.

facebook like i skum i kaffekop

Den gode Facebook ads kampagne

Hvordan skal en Facebook annonce virke?

Når man annoncerer på Facebook betaler man per 1000 visninger.
Modsat er det med Google Adwords, hvor man betaler per klik. 

Jo flere, der ser din Facebook annonce, jo dyrere bliver det alts√•. Derfor er det ogs√• vigtigt at segmentere potentielle kunder meget sn√¶vert. Selvom prisen er pr. visning, s√• f√•r du jo f√łrst noget ud af annoncen, n√•r der er nogen, der klikker sig videre til din hjemmeside, eller kontakter dig. Derfor er det vigtigt at annoncen rammer den rigtige m√•lgruppe.   

N√•r jeg arbejder med annoncering p√• Facebook, er der derfor en masse ting, der skal g√• op i en h√łjere enhed, s√• du f√•r en effektiv annonce, der samtidig ikke koster dyrt.  

Den rigtige målgruppe

F√łrst og fremmest finder jeg ud af, hvem der skal se dine annoncer. Det afh√¶nger af din virksomhed, og hvad du tilbyder, og har betydning for b√•de hvordan annoncen skal ops√¶ttes, og hvordan annoncen skal se ud. Demografi, alder og interesser har alle noget at sige for m√•lgruppen.

Relevante annoncer

Hvis din annonce ikke er relevant for din m√•lgruppe, s√• er der ikke mange, der kommer til at reagere p√• den. Jo mere relevans, jo flere kunder. Din annonce bliver ogs√• vurderet af Facebook ud fra dens relevansscore, og jo h√łjere relevans, jo billigere bliver din annonce ogs√•.

Den kreative annonce

N√•r jeg laver Facebook Ads, s√• har jeg det kreative √łje med. Jeg har din virksomheds visuelle profil in mente, og udnytter desuden de mange forskellige, effektive v√¶rkt√łjer som Facebook har til annoncer. Alt fra Karrusel- til Kanvas-annoncer.

H√łj CTR

CTR eller Click-through-Rate er antallet af kliks p√• din annonce. Jeg laver altid annoncer med √łje for en h√łj CTR, da det vidner om relevans hos m√•lgruppen, og som igen giver en billigere annonce.

De kliks, som din annonce får, skal dog helst også være de rigtige. Det hjælper ikke så meget at få en masse kliks på din annonce, hvis ikke personerne også kigger nærmere på din side.

L√łbende rapportering

Med mig som Facebook ads konsulent f√•r du b√•de l√łbende rapportering fra min side samtidig med at det er nemt for dig at f√łlge med i, hvordan dine annoncer performer. For mig er gennemsigtighed nemlig rigtig vigtigt, s√• du ved, hvad du f√•r for pengene.

Hvordan kommer jeg i gang med Facebook annoncering?

Kontakt mig herunder og lad os sammen lave en Facebook ads strategi for din virksomhed. Det er 100% uforpligtende at kontakte mig.

V√¶lg en kompetent markedsf√łrings-specialist

Facebook annonceadministrator

Udover at v√¶re erfaren bruger af Facebook ads, er jeg ogs√• uddannet markedsf√łrings√łkonom og erhvervs√łkonom. For mig betyder en annonce alts√• ikke bare, at du poster penge i halvhjertede resultater. For mig betyder en annonce en investering i din virksomhed.

Med de rette, effektive annoncer vil du nemlig få flere kunder i din virksomhed Рog derfor er annoncekronerne langt fra tabt.

For de fleste brancher giver det god mening at annoncere på Facebook. Med mig som konsulent, får du dog ærlig rådgivning, og jeg skal nok sige, hvis jeg mener, der er en bedre vej for din forretning. Jeg hjælper også med organisk SEO og Google Ads, som muligvis kan være mere relevante kanaler for din forretning. Det afhænger af parametre som dit budget og konkurrencen.

mand med tablet laver marketing

Facebook annoncering pris

Hvad koster Facebook annoncer?

Det er utrolig sv√¶rt at give et bud p√•, hvor mange penge man skal bruge p√• Facebook annoncering. Det afh√¶nger af hvilken m√•lgruppe, du vil ramme, hvorn√•r du vil annoncere og af hvor h√łj kvalitet din annonce er.

Med mig som Facebook Ads konsulent er du dog sikker på, at vi holder selve annoncebudgettet på et minimum, så du får mest ud af din investering.

Det er også forskelligt med hvilket budget for selve annoncerne, man kommer længst med, så kontakt mig for en uforpligtende snak, hvor vi sammen kan lave en plan for din Facebook annoncering,

Opstart af Facebook Ads

Det st√łrste arbejde l√¶gges i starten. Annoncerne skal ops√¶ttes med den rigtige struktur, og jeg kigger p√• data fra din virksomhed for at vurdere, hvilke m√•lgrupper vi skal n√•.

L√łbende optimering

N√•r din Facebooks Ads konto k√łrer, og vi begynder at f√• resultater, holder jeg l√łbende √łje med performance og justerer og optimerer, hvor der er behov.

550 kr/timen

kuglepenne, papir, spejlrefleks kamera, macbook, ipad og mobil

Dine muligheder med Facebook Ads

Er Facebook Ads det rette valg til min forretning?

Facebook Ads kan fungere for alle virksomheder og det kan være et rigtig godt valg for dig, der i forvejen har en tilstedeværelse på det sociale medie. Derudover har Facebook så mange forskellige måder at annoncere på, at det i virkeligheden handler om, hvilken strategi, der passer til dit budskab.

Vil du fx gerne have folk til at skrive sig op til dit nyhedsbrev, kan man udnytte Facebook leads ads, hvor folk kan tilmelde sig, uden at du beh√łver en landingpage. P√• den m√•de opsamler du alts√• leads, der senere kan bruges til markedsf√łring. Hvis du gerne vil have flere kunder til at kontakte dig gennem din hjemmeside, s√• er der ogs√• funktioner til at lave effektiv storytelling i form af annoncer.

Hvis du i det hele taget gerne vil √łge folks kendskab til din virksomhed, s√• er en Facebook reklame et godt sted at starte.

N√•r du kontakter mig, s√łrger jeg for at f√• afd√¶kket dine behov, s√• vi kommer frem til den bedste strategi,. S√• kan du hurtigt komme i gang med at annoncere p√• Facebook, et af verdens st√łrste sociale medier, hvor et v√¶ld af potentielle kunder befinder sig.

√ėnsker Du At Booste Din Virksomhed Online?

Kontakt mig på +45 60 16 30 68 eller send en besked via kontaktformularen.

Mads Hardie Hansen fra Davivo

Hvordan virker annoncering på Facebook?

Facebook annoncering virker umiddelbart simpelt. Man ops√¶tter en annonce, v√¶lger en m√•ls√¶tning, en m√•lgruppe og et budget. Og s√• k√łrer annoncen ellers bare p√• Facebook. Men der er utallige funktioner i annonceadministratoren, der g√łr det muligt at g√łre din reklame b√•de effektiv og billigere.

Prisen bliver influeret af hvilken m√•lgruppe du v√¶lger og hvorn√•r du gerne vil k√łre din annonce. Det er nemlig et budbaseret system – dvs. jo flere der gerne vil ramme lige pr√¶cis den m√•lgruppe du har valgt, jo dyrere bliver det. Derfor er det ogs√• vigtigt at segmentere sin m√•lgruppe meget specifikt, for at mindske konkurrencen.

Derudover har Facebook ogs√• h√łje krav til kvaliteten. Jo mere relevant din annonce er for m√•lgruppen, jo flere kliks f√•r du og jo billigere bliver din annonce ogs√•.

Og s√• er der hele den kreative del. Det er vigtigt at fange din m√•lgruppes √łje, og det er der mange visuelle redskaber til at opn√•. Man skal alts√• v√¶re godt kendt i Facebooks annoncesystem, for at f√• den mest effektive og billigste annonce. Derfor tilbyder jeg min hj√¶lp som Facebook konsulent, s√• din investering i annoncering, kan give resultater for din virksomhed.

ads under lup

FAQ Facebook Ads

Facebook Ads

Facebook Ads, er Facebooks svar p√• annoncering. Ligesom Google Ads, er det et budsystem, hvor man k√łber annoncepladserne som p√• auktion. Modsat annoncer p√• Google, kan man udnytte Facebooks funktioner til at skabe f√¶llesskab omkring ens virksomhed, og det er muligt at ramme en meget specifik m√•lgruppe.

Facebook annoncer har priser i en meget varierende skala. Pris afh√¶nger af den m√•lgruppe, du gerne vil ramme, hvorn√•r du poster og hvor h√łj kvaliteten er. Jeg foresl√•r, at man starter med et m√•nedligt budget p√• minimum 2000 kr. for annoncering.

CPM står for Cost Per Mille. I forbindelse med Facebook, er det den pris du betaler pr. 1000 visninger af din annonce. Det er altså en visningsbaseret, fremfor klikbaseret pris, man betaler for sine annoncer på Facebook.

CTR eller Click-Through-Rate er et hyppigt brugt ord i forbindelse med annoncering. N√•r folk klikker p√• din annonce, vil de nemlig blive ledt ind p√• din hjemmeside, s√• en h√łj CTR giver et h√łjt antal bes√łgende. Til geng√¶ld er det derefter vigtigt, at de bes√łgende bliver konverteret til kunder eller kontakter.

Denne side benytter cookies